Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Honda Africa Twin 1000 CRF
Bouwjaar: 2017
Kilometerstand: 36.542
Garantie: Ja 6 maand
Schakel variant
Hele nette en complete CRF 1000 ! eerder door ons verkocht en onderhouden.
Opties en accessoires:
* Akrapovic demper met ekeur
* 3 delige kofferset
* Led verlichting
* Traction control
* ABS
* Carbon afdekking
* Handvat verwarming
* Middenbok
* Handkappen
* Mistlampen
* valbeugels
* Adventure pack
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde Parallel Twin 4-taktmotor |
Boring x slag | 92.0 mm x 92.0 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 8 kleps |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 70 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 98 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | Natte meerschijvenkoppeling met spiraalveren, Aluminium Cam Assist en slipkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring afgedichte ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.8 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Semi-dubbel wiegframe in staal, subframe achteraan in staal met hoge spankracht |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | Dubbele zwevende hydraulische wave-schijven van 310 mm met aluminium naaf en radiaal gemonteerde zadels met 4 zuigers en remblokken uit gesinterd metaal |
Remmen achter | Hydraulische wave-schijf van 256 mm, zadels met 2 zuigers en remblokken uit gesinterd metaal. |
Voorband | 90/90-R21 |
Achterband | 150/70-R18 |
Wielbasis | 1575 mm |
Lengte | 2335 mm |
Breedte | 875 mm |
Hoogte | 1475 mm |
Zithoogte | 870 of 850 mm |
Drooggewicht | 228 kg |
Leverbare kleuren | Victory Red (CRF Rally) / Pearl Glare White (Tricolor) / Digital Silver Metallic / Mat Ballistic Black Metallic |
Beschrijving | Bergen, woestijn, steen, zand – en alles daartussenin. Verover het allemaal met de gashendel van de Africa Twin. |
Over ons
Beekman Motoren is opricht in 2020 door Casper Beekman en Leon In 't Veld. Samen tellen wij voor meer dan 25 jaar ervaring in de motorbranche. Door onze vele werkervaringen bij universele motorzaken en dealers draaien wij onze handen niet snel ergens voor om. Je kunt bij ons terecht voor onderhoud en reparatie aan vrijwel alle merken motorfietsen.
Onze locatie aan de Vermeersweg 59 in Twello betreft een kleinschalige werkplaats met professionele uitrusting. Je kunt bij ons terecht voor vrijwel alle reparaties aan jouw motorfiets.
Tevens kun je bij ons ook terecht voor het kopen of verkopen van motoren. Door middel van onze officiële RDW erkenning kunnen wij gemakkelijk voertuigen vrijwaren en tenaamstellen op locatie. Bekijk het actuele aanbod gebruikte motoren op onze website.
Ook kunt bij ons terecht voor nieuwe banden. Bij aanschaf van een set banden is de montage gratis.Kom gerust langs voor een bezichtiging en een bakje koffie.
Bel altijd even voordat je langs komt.
 |
Beekman Motoren |
|
Vermeersweg 59
Twello
Plan de route
|
 |
06-23414857
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van SUZUKI