Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
16-02-2024
Motoroccasion.nl Motorplein blij met Domburg Motoren




Willem Domburg, eigenaar van Domburg Motoren, greep de kans om tijdens MOTORbeurs Utrecht op het Motoroccasion.nl Motorplein te kunnen staan met beide handen aan. Anderzijds, wij van Motoroccasion.nl zijn erg blij met de toevoeging van Domburg Motoren aan het Motorplein. Er is op het Motorplein een fantastische mix aan bedrijven en motoren te zien waaraan Domburg Motoren met jong gebruikte motoren een mooie toevoeging aan is. De motoren van Domburg Motoren worden standaard geleverd met 12 maanden garantie. Ook de service is bij dit bedrijf van een hoog niveau.

Benieuwd geworden naar de mooie kwaliteitsmotoren en de service die Domburg Motoren biedt? Spreek het team op de beurs dan gerust aan, ze zijn te herkennen aan de Domburg Motoren bedrijfskleding en te vinden in hal 10, op stand 10.A40.

Bekijk alvast de motoren van Domburg Motoren: https://www.motoroccasion.nl/.../domburg-motoren...

#Motoroccasion #DomburgMotoren #motor #MOTORbeursUtrecht

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voert hij de boring en slag van het blok op naar een ovale 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo'n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos door verbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk ageerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een 'Golden Wing' motorblok in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd. De Electra Glide wordt geïntroduceerd, de naam Electra komt van de elektrische startmotor, later zullen ook de Sportster modellen de elektrische startmotor krijgen.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van VESPA
© 2000 - 2024 Motoroccasion