Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistof gekoelde 4-tact, 1 cilinder |
Boring x slag | 100 mm x 100 mm |
Cilinder inhoud | 660 cc |
Comp. verhouding | 10.0 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen SOHC |
Brandstof toevoer | Injectie systeem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 48 pk / 35 kW bij 6000 tpm |
Max. koppel | 58 Nm bij 5500 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Staal, diamantvormige frame |
Vering voor | Telescopische vork 210 mm |
Vering achter | Swingarm Monocross 200 mm |
Remmen voor | Dubbele schijf, Ø 298 mm |
Remmen achter | Enkele schijf, Ø 245 mm |
Voorband | 90/90-21 M/C |
Achterband | 130/80-17 M/C |
Wielbasis | 1500 mm |
Lengte | 2260 mm |
Breedte | 895 mm |
Hoogte | 1500 mm |
Zithoogte | 895 mm |
Drooggewicht | 206 kg |
Leverbare kleuren | Midnight Black, competition white |
Beschrijving | Sta open voor avontuur met de XT660Z Ténéré – een robuuste, functionele en fraai gestileerde multifunctionele machine. De Ténéré brengt u op plaatsen waarvan u het bestaan niet eens vermoedde.

Het hart van deze onvermoeibare ontdekkingsreiziger is een vloeistofgekoeld viertakt ééncilinder SOHC-motorblok, dat mede dankzij de vier kleppentechniek over een breed toerengebied volop bruikbaar vermogen levert.

De brandstoftank herbergt maar liefst 23 liter voor een flinke actieradius en is voorzien van nieuwe graphics. Het comfortabele duozadel, nu met een verbeterde zitpositie, het hoge windscherm en de doordachte rally-raid kuip zorgen ook op langere reizen voor een zeer aangename rit.



Sommige mensen beweren dat het tijdperk van avontuur voorbij is – de hele wereld is immers al ontdekt en in kaart gebracht. Maar hoe zit dat met u? Yamaha's filosofie is om motoren te creëren waarmee men zich kan vereenzelvigen. Motoren waarmee u uw grenzen verlegt. Motoren die doorgaan waar de verharde weg ophoudt.

Onze legendarische All-roads staan synoniem voor avontuur en zijn ontwikkeld om samen met u probleemloos de wereld te ontdekken.

Avontuurlijke motoren van Yamaha: van onverwoestbare all-rounders tot extreme enduromotoren. Ontdek de wereld. Doe het voor uzelf. |
Bent u op zoek naar een ervaren motorpartner die sympathieke prijzen hanteert en die net zoveel van uw motor houdt als uzelf, dan heeft u die nu gevonden.
Roadrunner Motoren is gevestigd op een gemakkelijk te bereiken locatie in Velp (nabij Arnhem) met ruime en gratis parkeergelegenheid pal voor de deur.
Loop eens binnen en proef de plezierige en persoonlijke sfeer die Roadrunner eigen is. We heten u nu vast van harte welkom!
 | Velp, Gelderland |
 | 026-4951125 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken