Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De Ninja 1000SX is de vierde generatie van de grondlegger van het moderne Sport Touring segment. Naast alle motorische vernieuwingen en de dynamischere styling biedt de Ninja 1000SX meer comfort, cruise control, quickshifter, geïntegreerde rijmodi en een TFT display. Sport en Touring; de Ninja 1000SX is met recht een sportieve machine en reismotor in één. Het familiebedrijf Wim ter Braake Motoren is al meer dan 31 jaar dé motorwinkel van Nederland. Met altijd meer dan 200 motoren op voorraad is er voor elke motorliefhebber een passende motor. We leveren alle merken, nieuw en gebruikt. Per 1 februari 2022 heeft Voordeelhelmen.nl haar intrek genomen op de bovenverdieping van Wim ter Braake Motoren. Met meer dan 80 merken in het assortiment en deskundig advies kan Voordeelhelmen.nl de motorrijder voorzien van een complete motoruitrusting. Voor onderhoud en/of reparatie is ook uw motorfiets in uitstekende handen in onze 5 sterren gecertificeerde werkplaats. We zijn ook in het bezit van een vermogens-testbank voor het perfect afstellen van uw motorfiets. Kortom, bij Wim ter Braake bent u aan het juiste adres voor alles wat te maken heeft met motoren. Wij zouden graag eens persoonlijk kennis willen maken en zien u dan ook graag bij Wim ter Braake Motoren te Nijeveen.
- Zie je iets leuks?
BEL of MAIL
0522-492255
Wim@terbraake.nl
Wij staan graag voor u klaar.
Opties en Accessoires: Anti Blokkeer Systeem, Bezorgen door heel NL mogelijk, Boekjes aanwezig, Boordcomputer, BTW motor, Cruise control, Klokje, Meer dan 35 kW (categorie A), Nederlandse motor, Prijs is inclusief alle rijklaar kosten, Temperatuurmeter, Tractioncontrol, Van dit model meer op voorraad, Verstelbare ruit (hoogte)
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 1,043 cc |
Comp. verhouding | 11,8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 38 mm met ovalen hulpsmoorkleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 142 pk / 104,5 kW bij 10,000 tpm |
Max. koppel | 111 Nm bij 7,300 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.600 (39/15) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Dubbel buis frame, aluminium |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met traploze compressie, uitgaande demping en instelbaare veervoorspanning, veerweg 120 mm |
Vering achter | Horizontale back-link, gasgevuld, met traploze uitgaande demping en op afstand instelbare veervoorspanning, veerweg 144 mm |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbel radiale montage, monobloc, tegenover liggend 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1,440 mm |
Lengte | 2,100 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1,185 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Emerald Blazed Green / Metallic Graphite Gray,Metallic Diablo Black ,Metallic Matt Sovereign Red/Metallic Diablo Black |
Beschrijving | De nieuwe Ninja 1000SX is de vierde generatie van de grondlegger van het moderne Sport Touringsegment. Naast alle motorische vernieuwingen en de dynamischere styling biedt de Ninja1000SX voor 2020 meer comfort, cruise control, quickshifter, geïntegreerde rijmodien een TFT display. Sport en Touring; de 2020 Ninja 1000SX is met rechteensportieve machine en reismotor in één.De Ninja 1000SX TourerEdition voegt een 2x 28L mono-key koffersysteem toe, in kleurvan de motor. Een groter windscherm, verwarmde handgrepenen een GPS steun zijn gemonteerd voor nog meercomfort.



 |
Wim ter Braake motoren is een jong en dynamisch bedrijf, dat al weer vanaf 1989 actief is in de motorbranche. Door korte inkoopkanalen en regelmatig nieuwe aanvoer, gewoon uit Nederland of elders uit Europa, is de prijsstelling gunstig en de kwaliteit van motoren bijzonder hoog!
In 2003 werd deze ons zo kenmerkende kwaliteit dan ook bekroond met een Bovag 5 sterren certificering! In 2005 werd ook de lang verwachte stap naar een exclusief dealerschap gemaakt, u vind bij ons bijna de gehele lijn wegmodellen van het Japanse topmerk Kawasaki. Wij proberen een zo groot mogelijk aanbod ook beschikbaar te hebben, ook voor verhuur of als demomodel waarmee dan natuurlijk proefgereden kan worden.
Een plezierige en gezellige sfeer met daarbij een moderne open werkplaats met klantgericht en technisch goed geschoold personeel. Een persoonlijke afdeling verkoop die circa 200 motoren voor U heeft staan, vaak gebruikt maar ook nieuw en veelal met fabrieks- of Bovag garantie. Verder hebben wij natuurlijk een ruime, goed gesorteerde, kledingafdeling en vele accessoires van de diverse merken.
Graag tot ziens in Nijeveen, dat is dichterbij dan je denkt!
 |
Wim ter Braake Motoren |
|
Nijverheidsweg 8
Nijeveen
Plan de route
|
 |
0522-492255
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken