Wim ter Braake motoren is een jong en dynamisch bedrijf, dat al weer vanaf 1989 actief is in de motorbranche. Door korte inkoopkanalen en regelmatig nieuwe aanvoer, gewoon uit Nederland of elders uit Europa, is de prijsstelling gunstig en de kwaliteit van motoren bijzonder hoog!
In 2003 werd deze ons zo kenmerkende kwaliteit dan ook bekroond met een Bovag 5 sterren certificering! In 2005 werd ook de lang verwachte stap naar een exclusief dealerschap gemaakt, u vind bij ons bijna de gehele lijn wegmodellen van het Japanse topmerk Kawasaki. Wij proberen een zo groot mogelijk aanbod ook beschikbaar te hebben, ook voor verhuur of als demomodel waarmee dan natuurlijk proefgereden kan worden.
Een plezierige en gezellige sfeer met daarbij een moderne open werkplaats met klantgericht en technisch goed geschoold personeel. Een persoonlijke afdeling verkoop die circa 200 motoren voor U heeft staan, vaak gebruikt maar ook nieuw en veelal met fabrieks- of Bovag garantie. Verder hebben wij natuurlijk een ruime, goed gesorteerde, kledingafdeling en vele accessoires van de diverse merken.
Graag tot ziens in Nijeveen, dat is dichterbij dan je denkt!
Een stukje historie: APRILIA in 1995 - Aprilia verbaasde de wereld in 1995 met de Aprilia Moto 6.5, een kunstwerk op twee wielen, ontworpen door Philippe Starck wiens unieke ontwerp de machinedesignprijs won en een plaats in het Museum voor Moderne Kunst in New York veroverde. In datzelfde jaar vond de lancering van de RS 250 plaats, een van de meest succesvolle sportieve motorfietsen.
Tijdens de jaren ‘90 Aprilia nam een verdere sprong voorwaarts. Het bedrijf heeft in die tijd vijf productie-eenheden en zeven vestigingen in het buitenland en is uitgegroeid tot de tweede grootste producent van tweewielers in Europa.
Ten aanzien van de groei van Ivano Beggio ’s bedrijf spreken de cijfers spreken voor zich: in 1990 bedroeg de omzet 150 miljard lire met een personeelsbestand van 370 mensen. Dat steeg tot 1.800 directe arbeidsplaatsen en nog eens 3.500 in de spin-off bedrijven met een omzet van meer dan 1.100 miljard lire eind jaren ’90.
Deze cijfers zijn veelzeggend genoeg maar worden nog indrukwekkender als je je bedenkt dat sinds de jaren ’70 veel Europese producenten minder geluk hebben gehad onder druk van de Japanse concurrentie.