Nieuwsbrief:

Quispel Motoren

Quispel Motoren is ook de specialist wanneer het gaat om het onderhouden van uw BMW motor. Met onze jarenlange ervaring en passie voor BMW motoren zorgen wij ervoor dat uw BMW motor optimaal blijft rijden.
Alle motoren van Quispel Motoren
10 motoren gevonden
BMW F 800 GS ADVENTURE
BMW F 800 GS ADVENTURE
€ 9.450,- p/mnd klik hier
2018, 46864 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 15.450,- p/mnd klik hier
2018, 66716 Km
BMW R 1250 R
BMW R 1250 R
€ 18.990,- p/mnd klik hier
2022, 75 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2015, 45554 Km
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 19.950,- p/mnd klik hier
2021, 24858 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 18.950,- p/mnd klik hier
2020, 58094 Km
BMW K 1600 GTL
BMW K 1600 GTL
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2012, 44746 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 8.450,- p/mnd klik hier
2010, 56711 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 16.750,- p/mnd klik hier
2017, 21903 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 14.950,- p/mnd klik hier
2018, 44183 Km
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2025 Motoroccasion