Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Al onze motoren worden geadverteerd incl.
garantie. Onderhoudsbeurt gewenst? Dan verlengen wij de
garantie naar minimaal 6 maanden en maximaal 24 maanden.
Zie onze website voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoelde viertakt 70° v-twin |
Boring x slag | 81|63 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 9,0 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | carburatie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 40|29,4|6.500 |
Max. koppel | 50,1|3.000 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | nb |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | niet instelbare 41 mm telescopische voorvork, veerweg 140 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare monoshock, veerweg 86 mm |
Remmen voor | 298 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Remmen achter | trommelrem 200 mm |
Voorband | 130/90-16 |
Achterband | 170/80-15 |
Wielbasis | 1.610 |
Lengte | 2.340 |
Breedte | 880 |
Hoogte | 1.070 |
Zithoogte | 695 |
Drooggewicht | 229 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Kenmerkend voor deze XVS 650 A DragStar Clasic zijn oa het royale dubbel zadel, de onderhoudsarme cardantransmissie en de klassieke, op de tank, geplaatste snelheidsmeter. Leverbare kleuren midnight black en sunset silver. |
In de showroom staan gemiddeld 50 motoren.
Wij hebben alles voor de motorsport!
 | rijen, Noord-Brabant |
 | 0161240107 |
Wist u dat: In de motortaal "Big Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber o f Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het maken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introductie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitgevoerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich overigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon veranderen. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de Engelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motorfiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken