 |
Motor | Luchtgekoeld, 4-kleppen, 4-takt, enkel bovenliggende nokkenas, V-twin |
Boring x slag | 85 mm x 85 mm |
Cilinder inhoud | 942 cc |
Comp. verhouding | 9.0 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 52.1 pk / 38.3 kW bij 5500 tpm |
Max. koppel | 79.5 Nm bij 3000 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe |
Vering voor | Veerweg 135 mm, Telescopische voorvork, Ø 41 mm |
Vering achter | Achterbrug, veerweg 110 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 298 mm |
Voorband | 100/90-19M/C 57H (Tubeless) |
Achterband | 150/80B16M/C 71H (Tubeless) |
Wielbasis | 1570 mm |
Lengte | 2290 mm |
Breedte | 830 mm |
Hoogte | 1120 mm |
Zithoogte | 690 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Blauw of anthraciet |
Beschrijving | De XV950 Racer is geinspireerd op de coole Yard Built specials die voor Yamaha zijn ontworpen door s werelds belangrijkste custom builders. Bij de XV950 Racer draait alles om de minimalistische schoonheid van metaal. De aanwezigheid van de elementaire luchtgekoelde V-twin benadrukt het unieke karakter van deze motor. Het zwarte stalen buizenframe past perfect bij het tijdloze imago, terwijl het authentieke Sport Heritage uiterlijk wordt benadrukt door de pure eenvoud van de stalen brandstoftank en spatborden. Met de aluminium zijplaten, een solo zadel met seat cover en in de koplamp geïntegreerde meters combineert de XV950 Racer de lage zitpositie van de V-twin met de ergonomie van een cafe racer. |