Nieuwsbrief:

YAMAHA  XSR 900 ABS - 2025

Bouwjaar:
2025
Kleur:
MIDNIGHT BLACK
Vermogen:
Teller:
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
yamaha - xsr-900-abs
yamaha - xsr-900-abs
yamaha - xsr-900-abs
yamaha - xsr-900-abs
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Modeljaar: 2025
Garantie: YAMAHA 5 JAAR

XSR900: Prestaties en controle in een tijdloos design



De XSR900 voelt zich overal thuis, of je nu geniet van bochtige binnenwegen of de gashendel opent op lange rechte stukken. Met zijn moderne elektronicapakket biedt deze motor een ongekend niveau van controle, ongeacht de situatie. Dankzij de sportieve Quick Shifter en ontspannen cruisecontrol levert de 3-cilinder krachtpatser moeiteloos zowel dynamiek als comfort. Laat je niet misleiden door het klassieke uiterlijk: onder het retrodesign schuilt een geavanceerde EU5+ 890cc CP3-motor, gecombineerd met een lichtgewicht Deltabox-chassis, Brembo radiale hoofdremcilinder, Spinforged-wielen en volledig instelbare vering.



De XSR900 belichaamt Yamaha's Faster Sons-filosofie, waar traditie en innovatie samenkomen. Geïnspireerd door iconische motorfietsen uit het rijke verleden van Yamaha en ontwikkeld met decennia aan expertise, biedt deze motorfiets de perfecte mix van nostalgie en moderne high-performance technologie.
De XSR900 is ook leverbaar in een 35 kW A2-versie.

Kleuren: Midnight Black en Legend Red
Neem contact op voor beschikbaarheid in de winkel.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Motorstore Uithoorn
Ant. Philipsweg 5-7
Uithoorn
Plan de route
0297-540163
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion