Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Beschrijving
Deze Suzuki FZS 600 Fazer afkomstig uit het bouwjaar 2002, de motor heeft een kilometerstand van 33.168 km.
De motor krijgt bij aankoop onderhoud en een nieuwe achterband.
Algemene gegevens
Kilometerstand: 33.168 km
Motortype: 4 takt 4 cilinder
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 2002
Versnellingstype: Voetgeschakeld (6)
Kleur: Blauw
Technische gegevens (fabrieksopgave)
Cilinderinhoud: 599 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 62 KW / 84 pk
Koppel: 61 NM
Droog gewicht: 189 kg
Opties/accessoires :
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viercilinder viertakt |
Boring x slag | 65.5 mm x 65.5 mm |
Cilinder inhoud | 600 cc |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 95 pk / 70.8 kW bij 11500 tpm |
Max. koppel | 61.2 Nm bij 9500 tpm |
Koppeling | meerplaten vloeistofkoppeling |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 liter |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Diamantvormig, gegoten aluminium |
Vering voor | Telescoopvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | Monocross swingarm, veerweg 130 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfremmen, 298 mm doorsnee |
Remmen achter | Enkele schijfrem, 245 mm doorsnee |
Voorband | 120/70 ZR17M/C |
Achterband | 180/55 ZR17M/C |
Wielbasis | 1415 mm |
Lengte | 2080 mm |
Breedte | 710 mm |
Hoogte | 1180 mm |
Zithoogte | 790 mm |
Drooggewicht | 189 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Erison motoren bestaat sinds 2005 en na het openen van onze motorzaak werd er in 2006 ons eigen raceteam opgericht met Eric’s jongste zoon Lesley als coureur. Dat heeft geresulteerd in ontelbare ervaringen en zeer geavanceerde kennis van de motorfiets. Het hoogtepunt van het raceteam werd in 2016 ervaren met het behalen van de ONK en Benecup Supersport 600 titel.
Momenteel runt Lesley het progressieve motorbedrijf. Al onze race belevenissen en kennis vloeien dan net als onze passie voor motoren door onze winkel heen. Deze passie en kennis willen wij graag met u delen, dus kom gerust eens langs voor een bakje koffie!
 | Almelo, Overijssel |
 | 0546-565991 |
Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes.
De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur.
De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S.
Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen.
Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken