Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Deze hele dikke Speed Twin 1200 RS
Nu inclusief Inspiration Pack T.w.v.
1651,-euro
NU voor 19990,-(normaal 21241,-)
= Bedrijfsinformatie =
Kijk ook op onze website: WWW.ROKE.NL !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, SOHC, parallelle tweecilinder met een krukhoek van 270° |
Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
Cilinder inhoud | 1200 cc |
Comp. verhouding | 12.1:1 |
Kleppen | 2 |
Brandstof toevoer | Multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling. Twee rijmodi. |
Ontsteking | |
Vermogen | 104 pk / 77 kW bij tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 4250 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling met slip-assist |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met Triumph Shift Assist |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Voorzijde - twin-sparconstructie van aluminium buizen. Achterzijde - tweedelig hogedruk-spuitgietwerk |
Vering voor | Ø 43mm USD Marzocchi forks, 120mm travel |
Vering achter | Öhlins achtervering met externe reservoirs, instelbare veervoorspanning, compressie en rebound, 123 mm veerweg. |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijven, Ø 320mm, Brembo Stylema M4.30 radiaal gemonteerde zuigers, OCABS |
Remmen achter | Enkele 220 mm schijf, Brembo eenzuigerige remklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 160/60 ZR17 |
Wielbasis | 1440 mm |
Lengte | |
Breedte | 792 mm |
Hoogte | 1127 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 166 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Roke Motors is een modern en fris motor bedrijf onder de rook van Amsterdam. Wij zijn al jaren dealer van Triumph en sinds 2016 één van de weinige Triumph World Black Stores in Nederland.
Onze vestiging in Mijdrecht beschikt over 1200 m2 showroom, een moderne werkplaats, een vermogenstestbank, een ruim assortiment demofietsen en een collectie motoren voor de verhuur. Roké Motors is dealer van Triumph motoren, zowel nieuw als occasion. Verder verkopen wij een uitgebreide collectie aan Triumph kleding en accessoires.
 |
Roke Motors Mijdrecht |
|
Industrieweg 19
Mijdrecht
Plan de route
|
 |
0297-285218
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken