|
Motor | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Boring x slag | 79|71.4 |
Cilinder inhoud | 1050 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 12-kleppen, DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 140|103|9500 |
Max. koppel | 112|7850 |
Koppeling | Wet, multi-plate |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15.5 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Öhlins 43mm NIX30 upside down |
Vering achter | Öhlins TTX36 twin tube Monoshock |
Remmen voor | 320 mm zwevende schijven |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | 1435 |
Lengte | 2100 |
Breedte | 780 |
Hoogte | 1070 |
Zithoogte | 825 |
Drooggewicht | 192 |
Leverbare kleuren | Matt Graphite, Cristal White |
Beschrijving | De zuiverste, meest hardwerkende en meest belonende uitgeklede sportmotorfiets die vandaag op de markt verkrijgbaar is. We namen de Speed Triple, ´s werelds eerste en beste fabriekstraatvechter met zijn opvallende, agressieve stijl en zijn driecilindermotor van 135 pk. Hieraan voegden wij de beste componenten toe die de motorfietsindustrie te bieden heeft, van Öhlins, Pirelli en Brembo.
Het resultaat is de Speed Triple R, vlijmscherpe, tastbare prestaties de zelfs de meest fanatieke rijder weten te prikkelen.
Gebaseerd op de zelf al zeer uitdagende en wendbare Speed Triple. De R biedt u een nog scherper stuurgedrag en een betere feedback voor de meest intense, gevoelvolle en bevredigende rijervaring dan enig andere Triumph die wij ooit gebouwd hebben.
De Speed Triple heeft nooit geprobeerd te verbergen wat zijn ware aard is; een vlijmscherpe sportmotorfiets met prestaties die zijn afgestemd op een leven op straat. Maar de R schreeuwt het werkelijk van de daken.
|