Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Ben jij klaar voor de koning der cruisers? Grijp je kans, want deze Triumph Rocket 3 GT is een unieke machine in topstaat – en met slechts 11.076 KM op de teller is hij nét ingereden!
- 2.500cc driecilinder – de grootste productie-motorfiets cilinderinhoud ter wereld
- Compleet met alle boekjes en volledige onderhoudshistorie
- Onlangs voorzien van een onderhoudsbeurt, nieuwe banden en remblokken – instappen en rijden maar
- GT-uitvoering met comfortzadel, voetsteunen voor lange ritten en verstelbaar windscherm
Of je nu houdt van toeren in stijl of gewoon het meeste koppel onder je rechterhand wilt voelen – deze Rocket 3 GT levert ongeëvenaarde prestaties én comfort.
De Triumph Rocket 3 GT heeft indrukwekkende specificaties:
• Cilinderinhoud: 2.458 cc
• Vermogen: 167 pk (123 kW) bij 6.000 tpm
• Koppel: 221 Nm bij 4.000 tpm – het hoogste koppel van elke productie-motorfiets ter wereld
Te bezichtigen bij ons in de showroom – proefrit mogelijk op afspraak
Neem nu contact op en ervaar zelf waarom deze machine zoveel respect afdwingt!
Wees er snel bij, want een motor als deze komt zelden in deze staat voorbij.
Triumph Rocket 3 GT – Ride the Legend.
- ------
Lowlands Biker Store in Zwolle.
2400 m2 motorplezier en gezelligheid! Ruim aanbod van (Custom-made) Harley Davidson, Indian Motorcycle, Royal Enfield, Moto Guzzi en Aprilia motoren.
- Official Dealer Indian Motorcycle
- Official Dealer Royal Enfield (FLAGSHIP STORE VAN NL)
- Official Dealer Moto Guzzi
- Official Dealer Aprilia
Tel: 038-4211701 Whatsapp: 06-28452169
OPENINGSTIJDEN:
Maandag: Op afspraak
Dinsdag: 09.00 - 18.00
Woensdag: 09.00 - 18.00
Donderdag: 09.00 - 21.00
Vrijdag: 09.00 - 18.00
Zaterdag: 09.00 - 17.00
Zondag: Gesloten
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Boring x slag | 110.2 mm x 110.2 mm |
Cilinder inhoud | 2458 cc |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | 12 |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI. Elektronische gasklepregeling |
Ontsteking | |
Vermogen | 167 pk / 123 kW bij 6,000 tpm |
Max. koppel | 221 Nm bij 4000 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, hydraulisch bediend, bekrachtigd |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardanaandrijving |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 230 km/u |
ABS | ja |
Frame | Volledig aluminium frame |
Vering voor | Showa 47mm upside-down 1 1 cartridge voorvork, compressie en uitgaande demping verstelbaar. 190mm veerweg |
Vering achter | Volledig instelbare Showa piggyback RSU met hydraulische voorspanningsafstelling op afstand, 107mm veerweg achterwiel. |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 320 mm, Brembo M4.30 Stylema® radiale monoblock-remklauwen met 4 zuigers. Bochten ABS |
Remmen achter | Enkele 300mm schijf, Brembo M4.32 4-piston monoblock remklauw, Bochten ABS |
Voorband | 150/80 R17 V |
Achterband | 240/50 R16 V |
Wielbasis | 1677 mm |
Lengte | |
Breedte | 889 mm |
Hoogte | 1065 mm |
Zithoogte | 773 mm |
Drooggewicht | 291 kg |
Leverbare kleuren | SILVER ICE & STORM GREY,PHANTOM BLACK |
Beschrijving | In een wereldleidende klasse op zichzelf is de nieuwe Rocket 3 de ultieme high performance muscle roadster waarmee een nieuwe motorlegende ontstaat.



De gloednieuwe Rocket 3 R zet een nieuwe maatstaf voor handling en karakter en biedt een ongelooflijke controle, comfort en vermogen en een direct en wereldwijd toonaangevend koppel dat een verbazingwekkende 71% hoger is dan de naaste concurrentie, en meer dan de vorige generatie Rocket met zijn ongelooflijk vlakke, rijke koppelcurve die een piek bereikt bij 4000 toeren per minuut die vervolgens het maximumkoppel tot in het middengebied vasthoudt en moeiteloos accelereert en reageert in elke versnelling.



Het piekvermogen is 167 pk bij 6000 tpm (11% meer dan de vorige generatie), met meer vermogen vanaf een laag toerental van 3500 tpm helemaal tot aan een nieuwe, hogere toerentallijn van 7000 tpm, waardoor de Rocket 3 R een ongeëvenaarde, opwindende rijervaring is met een adembenemend vermogen dat de hele dag door, in alle versnellingen, mogelijk is.



Bovenop de onovertroffen prestaties, heeft de nieuwe Rocket 3 R een ongelooflijke pure gespierde uitstraling en een prachtige cruiser stijl, samen met mooie details en een ongeëvenaarde afwerking. En u kunt deze ongelooflijke rit nog verder verbeteren door uw rit te personaliseren met meer dan 50 speciale accessoires. |
| Dealerschappen: INDIAN, PIAGGIO |
Als Officieel dealer van Indian en de verkoop van Harley Davidson motoren is de passie voor amerikaanse motoren duidelijk.
Een nog grotere passie is het customizen van deze motoren. Wij bouwen deze unieke motoren in onze werkplaats in Zwolle. Daarnaast helpen wij u graag bij het realiseren van uw ideeën. Heeft u een specifiek ontwerp in het hoofd? Of het nu gaat om een Bagger, Mexican style, een cafe racer of een andere trend, we maken het graag voor je! Soms moet je echter een motor ook gewoon origineel laten.
Ook verzorgen wij graag voor u het onderhoud, spuitwerk en bijvoorbeeld het herstellen van schade. Wij beschikken over een goed uitgeruste werkplaats en meer dan 20 jaar ervaring in reparatie en onderhoud.
 | Zwolle, Overijssel |
 | 038 4211701 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken