Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Type 90° V-twin, 4-stroke, luchtgekoeld |
Boring x slag | 84 mm x 84 mm |
Cilinder inhoud | 853 cc |
Comp. verhouding | 10.5 : 1 |
Kleppen | 2 |
Brandstof toevoer | Fuel system Marelli MIU single-body electronic injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 55 pk / 44.44 kW bij tpm |
Max. koppel | 62 Nm bij 3000 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | ALS steel twin tube cradle frame |
Vering voor | traditional fork, Ø 40 mm, veerweg 130 mm |
Vering achter | swingarm with double shock absorber with adjustable spring preload, veerweg 97 mm |
Remmen voor | stainless steel floating disc, Ø 320 mm Brembo opposed four-piston callipers |
Remmen achter | stainless steel floating disc, Ø 260 mm opposed two-piston callipers |
Voorband | 100/90 - 19 |
Achterband | 150/80 - 16 |
Wielbasis | 1465 mm |
Lengte | 2240 mm |
Breedte | 865 mm |
Hoogte | 1165 mm |
Zithoogte | 785 mm |
Drooggewicht | 199 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
 | Bodegraven, Zuid-Holland |
 | 0172-650005 |
Een stukje historie: BMW in 1970 - Heel modern waren de H-4 halogeenlampen. De brandstoftank was in drie versies leverbaar: 24 liter, 17 liter en een 17 liter exemplaar met verchroomde flanken (de "Toaster tank"), dat eigenlijk alleen voor de export naar de Verenigde Staten bedoeld was en alleen in 1972 en 1973 geproduceerd werd. Alle krukassen maakten slagen van 70,6 mm, waardoor verschillen in cilinderinhoud alleen door wisselende boringen verkregen werden. Hier zou BMW bij de luchtgekoelde boxers aan vasthouden tot in 1995, toen de R 100 R Mystic uit productie ging. De /5 serie kwam waarschijnlijk net op tijd op de markt. De Vollschwingen BMW's hadden het merk door de moeilijke tijden in de jaren vijftig gesleept, maar waren absoluut niet meer geschikt om de opkomende markt in de jaren zeventig te bedienen.
Rond 1970 waren met name de Japanse fabrikanten op de markt gekomen met zware, snelle machines. BMW besloot in de /6-serie de R 50/5 niet meer te vervangen, maar het programma "in de hoogte" uit te breiden met de R 90/6 en de R 90 S. Men ging meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de motorfietsen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken