Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Deze KTM 790 Adventure is uitgevoerd met windscherm, 12V plug en topkofferplaat.
Onderhoudshistorie is aanwezig.
Met 12 maanden Bovag garantie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 2-cillinder, 4-takt, parallel twin |
Boring x slag | 88|65.7 |
Cilinder inhoud | 799 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 95|70| |
Max. koppel | | |
Koppeling | PASC™ antihopping clutch, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting, X-Ring 5/8 x 1/4 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Chroom-Molybdeen-stalen frame met gebruik van motor als spanningselement |
Vering voor | WP upside-down Ř 43 mm |
Vering achter | WP monoshock |
Remmen voor | 2x radiaal bevestigde 4-zuigers caliper, 320 mm remschijf |
Remmen achter | 2 zuigers zwevende caliper, 260 mm remschijf |
Voorband | Avon Trailrider 21 |
Achterband | Avon Trailrider 18 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 850 |
Drooggewicht | 189 |
Leverbare kleuren | Oranje, Wit |
Beschrijving | Als je op zoek bent naar topprestaties leverende motorfiets die licht en compact is, een motor de gespecialiseerd is in avontuurlijk touren en in staat is offroad verder te gaan als het asfalt ophoudt, dan hoef je niet verder te zoeken dan de KTM 790 ADVENTURE. Deze sportieve toermotor, met KTM`s offroad DNA, is gebouwd voor eindeloos verkennen en heeft een ongekend potentieel voor offroad rijden. Of het nu in de woestijn is, op afgelegen bergpaden of transcontinentale reizen, geen andere tweecillinder enduro motor kan hem bijbenen. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
| Ridderkerk, Zuid-Holland |
| 0180-418952 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken