Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Tankinhoud: 15 liter
Vrije hefhoogte: 80 cm
Referentienummer: 14842
Ninja ZX-4RR compleet met volledig Akrapovic uitlaatsysteem, korte kentekenplaathouder, monoseat cover, smoke windscherm, tankpad en tft protectie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 51|39.1 |
Cilinder inhoud | 399 |
Comp. verhouding | 12.3:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Injectie: Ř 34 mm x 4 |
Ontsteking | |
Vermogen | 77|57|14500 |
Max. koppel | 39|13000 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | ř37 mm upside-down voorvork (SFF-BP) met instelbare veervoorspanning en topout veren |
Vering achter | Bottom-Link Uni Trak, gasgevulde schokdemper met piggyback-reservoir, instelbare rebound, compressiedemping en veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 290 mm schijven. Remklauw: dubbele radiaal gemonteerde, monobloc, tegenoverliggende 4-zuigers. |
Remmen achter | Enkele 220 mm schijf. Remklauw met enkele zuiger. |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 160/60ZR17M/C (69W) |
Wielbasis | 1380 |
Lengte | 1990 |
Breedte | 765 |
Hoogte | 1110 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Lime Green / Ebony |
Beschrijving | Kawasaki introduceert een uniek Supersport model. De Ninja ZX-4RR heeft een 400cc vier-in-lijnmet toonaangevende prestaties in een licht chassis met hoogwaardige vering en remmen. Ophet circuit of op straat, de Ninja ZX-4RR doet je verbazen met zijn hoogtoerigekarakter, waanzinnig geluid en uiterst wendbare handling. |
| Dealerschappen: KAWASAKI, YCF |
Opstappen en wegrijden, dat is natuurlijk wat je het liefste doet. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe motor of occasion, bij Motorexperts ben je verzekerd van kwaliteit en persoonlijk advies. Wij vinden de beste motoren en het enige wat je hoeft te doen is genieten van je droommotor. Bekijk het assortiment of vertel ons wat je wensen zijn!
De kleren maken de man, maar óók de vrouw! De motorkleding van Motorexperts zit als gegoten en als er een aanpassing nodig is dan doet Paula dit zelfs ter plekke voor je. Met alleen motorkleding red je het natuurlijk niet. Wat dacht je daarom van een nieuwe helm, handschoenen of gehoorbescherming? Er is nog veel meer, neem een kijkje!
| Menaam, Friesland |
| 0518-419650 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken