![](/media/images/motorjaarboek/2014/kawasaki/1400GTR.jpg) |
Motor | Vloeistofgekoeld, viertaktmotor met viercilinders-in-lijn |
Boring x slag | 84|61 |
Cilinder inhoud | 1352 |
Comp. verhouding | 10.7:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen met variabele kleptiming |
Brandstof toevoer | Injectie: ø40 mm x 4 |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 160|117.6|8800 |
Max. koppel | 136|6200 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 3.333 (50/15) |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Monocoque, geperst aluminium frame |
Vering voor | Upside-downvoorvork van 43 mm, met instelbare uitgaande demping en veervoorspanning |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper, Tetra-Lever. Uitgaande demping: Traploos instelbaar Veervoorspanning: Volledig instelbaar |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type 310 mm remschijven Vierzuigerremklauw, dubbel radiaal gemonteerd, 4 remblokken |
Remmen achter | Enkele wave-type 270 mm remschijf Tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1520 |
Lengte | 2230 |
Breedte | 790 |
Hoogte | 1345 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 312 |
Leverbare kleuren | Metallic Graphite Gray |
Beschrijving | De 1400GTR zet de standaard als het gaat om continentverkleinende prestaties. Nieuwe eigenschappen maken hem nog veiliger en betrouwbaarder. |