Nieuwsbrief:

HUSQVARNA  FC 250 - 2024

Prijs:
€ 9.985,- € 11.485,-
Bouwjaar:
2024
Kleur:
WIT - GRIJS - GEEL
Vermogen:
Teller:
Nieuw
Rijbewijs:
A
Garantie:
Nee
husqvarna - fc-250
husqvarna - fc-250
husqvarna - fc-250
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
De FC 250, die bekend staat als de best presterende 250 cc viertakt crossmotor op de markt, is uitgerust met diverse, prestatiegerichte technische upgrades om zijn positie aan de top te behouden. Nieuw voor 2024 zijn opvallende witte, gele en grijze graphics die met behulp van in-mold technologie zijn aangebracht voor een uitstekende en duurzame afwerking, terwijl de herziene vering de algehele handling verder verbetert. De compacte, krachtige en veelzijdige motor, gehuisvest in een lichtgewicht chroom-molybdeen frame, is voorzien van een Pankl-versnellingsbak voor soepel schakelen en een Quickshifter voor extra gemak bij het opschakelen, vooral onder zware belasting.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Brouwer Motors
Wielweg 14
Zwartebroek
Plan de route
0342-461338
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geïnteresseerd was. Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geïntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
© 2000 - 2025 Motoroccasion