Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2024
Welkom bij Selling Motorbikes!
Wat je ook zoekt voor jezelf of jouw motor, al vier generaties lang - sinds 1946 - ben je bij de familie Selling aan het juiste adres. Bij ons kun je terecht voor nieuwe en gebruikte motoren en scooters, schadeherstel (FOCWA erkend), onderhoud & reparatie (BOVAG erkend), winterstalling en meer. Graag tot ziens bij ons in de showroom.
Elke occasion die wij aanbieden wordt volgens de BOVAG richtlijnen afgeleverd en voorzien van de daarbij passende garantie. Wij ruilen graag uw huidige motorfiets in! Neem contact op en laat u vrijblijvend informeren of adviseren door een van onze medewerkers.
Selling Motorbikes
Spaklerweg 91
1114 AE, Amsterdam-Duivendrecht
020 - 465 6667
sales@sellingmotorbikes.nl
Vind ons op Facebook en Instagram.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2023/HONDA/XL750.JPG) |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt paralleltwin |
Boring x slag | 87|63.5 |
Cilinder inhoud | 755 |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische benzine injectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | |67.5|9500 |
Max. koppel | 75|7250 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, manuele koppeling |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16.9 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe, diamant type |
Vering voor | Showa 43 mm SFF-CA USD, 190 mm veerweg |
Vering achter | Afzonderlijke druk, Pro-Link swingarm, 190 mm veerweg |
Remmen voor | Dubbele remschijf 310 x 4,5 mm met axiaal gemonteerde tweezuigerremklauw |
Remmen achter | enkelvoudige remschijf 256 x 6,0 mm met enkelzuigerremklauw |
Voorband | 90/90-21 |
Achterband | 150/70-18 |
Wielbasis | 1535 |
Lengte | 2325 |
Breedte | 838 |
Hoogte | 1450 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Ross White Metallic,Mat Ballistic Black Metallic, Matt Irridium Grey Metallic |
Beschrijving | Vermogen en koppeling ingesteld op veelzijdigheid
De voornaamste specificaties springen natuurlijk meteen in het oog. 67,5 kW vermogen en 75 Nm koppeling zijn dan ook knappe cijfers. Maar het is de manier waarop die 755 cc parallel twin met acht kleppen het vermogen aflevert dat pas écht opvallend is. Onze vortex luchtinlaattechnologie versterkt en versoepelt de respons in het lage en het middengebied. De cilinders zijn voorzien van een hoogwaardig coating die wrijving vermindert en het vermogen verhoogt bij hoge toeren. Dus, ben je op een zandweg, in de stad of op de open weg, alleen, met twee of volledig volgeladen: dit motorblok staat steevast afgesteld voor de veelzijdige prestaties die je nodig hebt. |
| Dealerschappen: HONDA, NIMOTO, QUADRO, SUZUKI, SYM, ZERO |
Bij Selling Motorbikes staan meer dan 200 gebruikte kwaliteitsmotoren, zo goed als nieuw, van alle merken en in alle prijsklassen. Zo hebben we voor elk wat wils. Of je nu op zoek bent naar een sportieve motor, een toermotor, of een heerlijke cruiser, in het uitgebreide aanbod vind je zeker de motor waar je naar op zoek bent.
![](/icon-location.png) | Amsterdam, Noord-Holland |
![](/icon-tel.png) | 020-4656667 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken