Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nette Honda nc700x.
Bj: 2013.
32,000km.
slijtdelen in prima staat.
Nw buitenband A.
Handvat verwarming.
zo mee prijs €4395,00
incl. Beurt €4695,00
Laat u een beurt uitvoeren dan krijgt u er 3 maand garantie bij.
Wegens vakantie zijn wij geloten van 27 juli t/m 11 augustus.
Inruil en financiering mogelijk.
Gratis maand verzekering.
Postma Motoren en Fietsen Warfhuizen.
Naast alle onderhoud van uw motorfiets, en in- en verkoop van motoren zijn wij hét vertrouwd adres in Noord Groningen voor voor onderhoud en reparatie aan uw fiets, e-bike, scooter of bromfiets.
Kijk ook op www.postmamotoreneenrum.nl voor meer informatie.
Postma Motoren en Fietsen is ook AJP motorcycle dealer en premium dealer van Avalon fietsen.
Bezorgen en ophalen van uw fiets of motorfiets? Vraag naar de mogelijkheden.
Openingstijden:
- Maandag gesloten
- Dinsdag tot en met vrijdag: 08:30 tot 17:30 uur.
- Zaterdag: 09:00 tot 17:00 uur.
- 's Avonds op afspraak.
Postma Motoren en Fietsen Warfhuizen
Molenweg 3b
9963PG Warfhuizen
06-24844667
postmamotoren@outlook.com
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde 4-takt paralleltwin |
Boring x slag | 73 mm x 73 mm |
Cilinder inhoud | 670 cc |
Comp. verhouding | 10.7:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische benzine injectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 47 pk / 35 kW bij 6250 tpm |
Max. koppel | 60 Nm bij 4750 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte platen (** Meervoudige natte platen, hydraulische dubbele koppeling) |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 41mm telescoopvork, 153.5mm veerweg |
Vering achter | Monoshock demper, Pro-Link swingarm, 150mm veerweg |
Remmen voor | 320mm enkele schijf met 3-zuiger remklauw, C-ABS en sinter metalen remblokken |
Remmen achter | 240mm enkele remschijf, enkel zuiger remklauw, C-ABS en sinter metalen remblokken |
Voorband | 120-70-17 |
Achterband | 160/60/17 |
Wielbasis | 1540 mm |
Lengte | 2210 mm |
Breedte | 830 mm |
Hoogte | 1285 mm |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | 214 kg |
Leverbare kleuren | Rood/Zwart/Grijs/Wit |
Beschrijving | De uitstraling van een allroad, gecombineerd met het comfort, de stuurprecisie en het rijgemak van een straatmotor. En dat voor een bijzonder scherpe prijs. Dat is de NC700X. Deze Crossover is gebaseerd op hetzelfde platform als de NC700S, met dezelfde koppelsterke tweecilindermotor en het uiterst wendbare Diamond frame. Met de fraai gestylde tophalf en de langere veerwegen voelt de NC700X zich prima op de buitenwegen thuis, ook als het asfalt slechter wordt. Dat betekent dat deze motor zich ook uitstekend leent voor woon-werkverkeer en weekendtrips naar heuvelachtige streken. En niet alleen voor ervaren rijders: door het soepele motorkarakter en het enorme rijgemak kunnen ook beginners ermee overweg.

Of je nu op weg naar je werk tussen de auto’s door wilt laveren of dat je in het weekend over smalle dijkweggetjes toert, in beide gevallen is het prettig als je moeiteloos van koers kunt wisselen. En dat is een van de sterke punten van de NC700X. Dat heeft hij te danken aan een zeer laag gebouwd “Diamond”-frame van stalen buizen, waaronder het motorblok onder een hoek van 62 graden is geplaatst. Die vlakke, lage plaatsing heeft een gunstig effect op het zwaartepunt, terwijl het gewicht hierdoor ook relatief ver naar voren hangt. Zo ontstaat een gelijkmatige gewichtsverdeling, waarbij 50% van het gewicht op het voorwiel en 50% op het achterwiel rust. Dat geeft een licht en soepel stuurgedrag, waarbij een robuuste 41 mm voorvork en een monoschokdemper met Pro-Link swingarm dankzij veerwegen van 153 mm voor en 150 mm achter een comfortabel rijgedrag garanderen, ook als het wegdek wat minder van kwaliteit is.

Het speciale Diamond frame heeft niet alleen voordelen voor het stuurgedrag. Door de lage bouw van het frame is de zithoogte - ondanks de riante veerwegen - beperkt gebleven tot 830 mm. Dat betekent dat je op de NC700X vrij gemakkelijk met de voeten bij de grond kunt. De stuurpositie is ook zo gekozen dat de handvatten ontspannen in de hand liggen. Zo ontstaat een fijne, rechte zitpositie, waarmee je de motor altijd perfect in de hand hebt. Het brede, comfortabel gepolsterde zadel maakt dat je het uren in het zadel vol kunt houden, ook wanneer je eens wat verder van huis wilt.

Honda wilde het motorblok van de NC700X zo compact en zuinig mogelijk maken. De 670 cc grote tweecilinder lijnmotor kent daarvoor een aantal unieke constructies. Zo is de oliepomp op het uiteinde van de balansas geplaatst, terwijl de waterpomp een plaatsje vond op het uiteinde van de nokkenas. Dat scheelt ruimte en vermindert aandrijfverliezen, terwijl de waterslangen hierdoor ook 30% korter zijn dan gebruikelijk. Verder heeft de NC700X-krachtbron nog meer energiebesparende gadgets, zoals zuigerhemden met een wrijvingsverlagende coating en aluminium tuimelaars met rollen in plaats van slepers. Het gevolg daarvan is dat de NC700X in de WMTC- metingen een extreem laag brandstofverbruik van 27,9 kilometer per liter benzine scoort! Met een tankinhoud van 14,1 liter kom je dus bijna 400 km ver!

Motorrijden is emotie. Het geluid en het gevoel dat een motor geeft is daarbij cruciaal. Daarom is Honda een liefhebber van V-motoren. Maar paralleltwins bouwen compacter. Daarom haalde Honda een constructieve truc uit. Ze koos voor een vloeistofgekoelde lijnmotor, maar door de kruktappen van de krukas 90° van elkaar te verdraaien, gaan de zuigers niet parallel op en neer. Ze lopen 90° achter elkaar aan, waardoor de ontstekingsvolgorde onregelmatig wordt. De cilinders vonken nu niet elke 360°, maar beurtelings na 270° en 450°. Daardoor voelt en klinkt de lijnmotor als een echte een V-twin. De enkele balansas elimineert daarbij alleen de hinderlijke trillingen. Zo beschikt de NC700X over een echte “heartbeat” , die elke acceleratie een hartverwarmend karakter verleent.

De Honda NC700X is een veelzijdige motor. Hij voelt zich zowel in steden als op secundaire wegen thuis, terwijl ook onze nationale wegen tot zijn “jachtterrein” behoren. Daar is het motorblok speciaal voor ontworpen. Uit een onderzoek, dat Honda heeft laten verrichten, blijkt namelijk dat 90% van het gebruik van motorfietsen plaatsvindt bij snelheden onder de 140 km/uur, terwijl 80% van de tijd met minder dan 6.000 tpm wordt gereden. Met die wetenschap heeft Honda de NC700X-krachtbron een passend motorkarakter gegeven. De tweecilinder trekt moeiteloos vanuit lage toerentallen weg en haalt zijn maximum koppel van 60 Nm al bij 4.750 tpm. De elektronische PGM-Fi- brandstofinjectie zorgt er bovendien voor dat de twin altijd direct, maar zeer soepel op het gas reageert. Dat garandeert een vlot, maar beheersbaar motorkarakter waarmee zowel beginnende als gevorderde motorrijders uit de voeten kunnen. En wil je het jezelf helemaal gemakkelijk maken, dan is de NC700X ook nog leverbaar met Honda’s unieke, semi-automatische DCT-transmissie.

Honda heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. Daarom doet Honda haar best om remsystemen te ontwikkelen, waar ook onervaren rijders het maximale uit kunnen halen als dat nodig is. Daarom is ook de NC700X voorzien van een doordacht, gecombineerd C-ABS-remsysteem. Aan de voorzijde bestaat dit uit een 320 mm remschijf en een driezuigerremklauw. Van die zuigers worden er twee door het remhendel aan het stuur bediend. De middelste zuiger wordt aangestuurd door het voetrempedaal, die tevens de achterrem bedient. Dat zorgt voor een zeer gelijkmatige remkracht, waarvan de grenzen door een ABS-systeem worden bewaakt.





 |
Bij mij kunt u terecht voor in- en verkoop van budget motoren, onderhoudswerkzaamheden en herstellingen aan fiets, bromfiets of motor. Complete revisies kunnen in overleg.
 | Warfhuizen, Groningen |
 | 0624844667 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken