Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Te koop: Harley Davidson Road glide special uit 2022 met 8124 echte miles op de teller.
Deze in nieuwstaat verkerende road glide special is voorzien van de volgende opties.
*smoke knipperlichten
*smoke windscherm
*ta performance uitlaten
*ABS
*startblokkering
*nieuw type valbeugel
*GTS radio
*chin fairing
*12 inch carlini stuur
Motor verkeerd in absolute top staat zoals u van ons gewend bent.
U bent van harte welkom voor een proefrit.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
American bike store houdt zich sinds 1997 bezig met de verkoop van Harley Davidson motoren.
De afgelopen jaren zijn wij enorm gegroeid en absoluut geen kleine speler meer in nederland met rond de 100 verkochte motoren per jaar. Door de zeven jaar lange ervaring als "master of technician'', werkplaatschef en after sales manager bij een officiele harley davidson dealer is uw Harley Davidson in uiterst professionele handen bij ons.
American bike store heeft altijd rond de 40 motoren op voorraad staan in onze showroom. Wij hebben een complete collectie jong gebruikte Harley Davidson motoren, van sportster tot ultra en in alle prijs categorieën. Onze nieuwe werkplaats is uiterst modern. Wij beschikken over alle elementen die in een werkplaats nodig zijn om uw Harley Davidson zorgvuldig te behandelen.
 |
American Bike Store |
|
De Cres 16
Warmenhuizen
Plan de route
|
 |
0226-393573
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken