Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Bij deze bieden we een dikke Night Rod Special met ABS te koop aan.
Het is een origineel NL geleverde 5HD motorfiets. Met de dikke 240 achteband is de motor een brute verschijning.
- Onze prijzen zijn gebaseerd op geen inruil!
Inruil wel mogelijk. Voor meer informatie even bellen naar:
Van Vuuren Motoren 0184-642245 / 06-23594229
Gijbelandsedijk 76
2974VE Brandwijk
Dins t/m Vrij open van 9-12 en van 13-17 uur
Zaterdag geopend van 9-16 uur
Met garantie en afleveringsbeurt + 350,-
- 5HD Origineel Nederlands geleverd
- Ook voor het afstellen en tunen van uw Harley bent u bij ons aan het juiste adres.
Van Stage 1 tot en met 4 kunnen we voor u verzorgen.
Van het leveren en monteren van onderdelen tot het perfect afstellen van uw motor op onze testbank wij hebben alles onder 1 dak.
Voor meer informatie kunt u kijken op onze website bij Harley tuning of bellen.
Uiteraard bent u ook altijd welkom in de winkel voor een bak koffie en een uitleg over de opties
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, Revolution®, 60° V-Twin |
Boring x slag | 105|72 |
Cilinder inhoud | 1250 |
Comp. verhouding | 11.3:1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische brandstofinjectie (ESPFI) |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | 115.3|7000 |
Koppeling | 9 plaats natte meerplatenkoppeling, met A&S (Assist & Slip) |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 10.98 |
Overbrenging | belt 72/28 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | perimeter frame |
Vering voor | Dubbele remschijf 300 mm, veerweg 101.6 mm |
Vering achter | remschijf 300 mm, veerweg 73.66 mm |
Remmen voor | Gepatenteerde, ééndelige zwevende remschijf |
Remmen achter | uniforme expansieremschijf |
Voorband | 120/70ZR-19 60W |
Achterband | 240/40R-18 79V |
Wielbasis | 1751 |
Lengte | 2460 |
Breedte | 878 |
Hoogte | 1155 |
Zithoogte | 640.1 |
Drooggewicht | 291.7 |
Leverbare kleuren | Two-Tone Black Denim/Vivid Black; Two-Tone Vivid Black/Pewter Pearl (New); Two-Tone Vivid Black/Mirage Orange Pearl (New) |
Beschrijving | Zwart powder-coated motorblok met zwarte covers; 240 mm brede achterband; Koplampnacelle in bijpassende kleur; Slipkoppeling; Lichtere bediening van de koppeling; Naar voren geplaatste voetsteunen; Standaard passagiersvoetsteunen; Roestvrijstalen low-rise stuur; Tweedelig duozadel, structuurvinyl; Brembo®-remmen 4-zuigerremklauw voor en achter en dubbele remschijf vooraan; Brede custom vork van 49 mm |
Alleen Top Occasions.
Wij zijn een onafhankelijk bedrijf dat zich hoofdzakelijk richt op de In- en Verkoop van Motoren.
Wij zijn voortdurend op zoek naar mooie motoren die we tegen scherpe prijzen kunnen aanbieden!
Uiteraard kunt U ook bij ons terecht voor onderhoud en reparatie van Uw motorfiets.
 | Brandwijk, Zuid-Holland |
 | 0184-642245 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van HUSQVARNA