Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nette Ducati Monster 695 , incl garantie en grote beurt gehad
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | L twin cilinder, 2 kleppen desmodromisch bediend, luchtgekoeld |
Boring x slag | 80|57.2 |
Cilinder inhoud | 695 |
Comp. verhouding | 10.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Marelli electronisch injectie systeem, 45 mm inlaat poorten |
Ontsteking | |
Vermogen | 73|53.7|8500 |
Max. koppel | 45|6750 |
Koppeling | Hydraulisch bediende APTC meervoudige natte plaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 32/13 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen buizenframe |
Vering voor | 43mm Marzocchi Upside-down voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | Sachs Monoshock met instelbare veervoorspanning en uitgaande demping, veerweg 148 mm |
Remmen voor | 2 x 300 mm schijf, 2-zuiger remklauw |
Remmen achter | 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/60 ZR 17 |
Achterband | 160/60 ZR 17 |
Wielbasis | 1440 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 770 |
Drooggewicht | 168 |
Leverbare kleuren | Rood, Mat Zwart, Zwart |
Beschrijving | De Monster 695 is vanaf april 2006 leverbaar en is uiterst geschikt voor beginners, maar door zijn krachtige prestaties ook een genot voor de gevorderde rijder.
De Monster 695 is de opvolger van de Monster 620 en maakt een grote sprong voorwaarts op het gebied van prestaties. De krachtige nieuwe L-twin heeft de hoogste vermogensafgifte en het hoogste koppel per cc dan elk ander luchtgekoeld Ducati blok. |
U kunt bij ons terecht voor:
In- en verkoop van nieuwe en gebruikte motoren.
Verkoopbemiddeling
Verhuur van motoren.
Onderhoud en reparatie motoren, quad's, scooters en
bromfietsen.
Schade herstel en afhandeling.
Onderdelen en slijtagedelen.
Olie van Castrol Motul en Motorex.
Banden voor scherpe prijzen.
Uitlaten van Taylormade Scorpion Leovince Bos Laser Takkoni Hurric tegen scherpe prijzen.
Gearindicators en Speedoheelers incl montage van GIPRO.
Benzine tanken coaten van binnen als ze doorgeroest zijn.
Schoonmaken en poetsen van uw motor.
 | Nieuwleusen, Overijssel |
 | 06-22601182 |
Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes.
De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur.
De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S.
Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen.
Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van ROYAL ENFIELD