Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Dit is een 24 KW motor kan ook op vol vermogen
- Onze motoren vallen onder de Motorgarantievoorwaarden indien van toepassing.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 90 L-Twin, 4-takt, SOHC |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 583 cc |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | 2, SOHC |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 51 pk / 38 kW bij 8.000 tpm |
Max. koppel | 50 Nm bij 6.000 tpm |
Koppeling | Nat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 liter |
Topsnelheid | 190 km/u |
ABS | |
Frame | Stalen Trellis frame |
Vering voor | 40mm Marzocchi omgekeerde telescopische vork |
Vering achter | Monoshock |
Remmen voor | 320mm schijf, 4-zuiger remklauw |
Remmen achter | 245mm schijf, 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/60-17 |
Achterband | 160/60-17 |
Wielbasis | 1.430 mm |
Lengte | 2.090 mm |
Breedte | 770 mm |
Hoogte | 1.060 mm |
Zithoogte | 770 mm |
Drooggewicht | 174 kg |
Leverbare kleuren | Rood, Geel, Zwart, Zilvergrijs |
Beschrijving | |
 | Bergen op Zoom, Noord-Brabant |
 | 0164-236829 |
Een stukje historie: TRIUMPH in 1988 - John Bloor, een 53 jarige rijke Engelsman die zijn geld verdiend had met onroerend goed en geen enkel belang heeft in motorfietsen had op dat moment, is geïnteresseerd in de Meriden fabriek. Hij redt daarbij Triumph door de naam en productierechten te kopen. Deze waren anders in Indiase handen gevallen. Enfield India bood eerder al 55.000 pond.
Bloor gaf Les Harris, van Racing Spares in Newton Abbott, Devon, de opdracht om in kleine hoeveelheden Bonneville's te produceren. Dit gebeurde nog tot 1988 maar door betrouwbaarheidsproblemen staakte men toen de werkzaamheden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken