Nieuwsbrief:

DUCATI  1299 SUPERLEGGERA - 2017

Bouwjaar:
2017
Kleur:
ROOD/WIT
Vermogen:
158 kW
Teller:
3.335 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Modeljaar: 2017
Garantie: div. opties mogelijk

Deze unieke Ducati 1299 Superleggera is nu te bezichtigen bij officieel Ducati dealer Moto Hippo! Bouwjaar 2017. Voor het eerst op de weg en gekentekend mei 2021. Onze 1299 Superleggera heeft slechts 3335 km gereden. De Superleggera heeft als eerste productiemotor ooit een carbon monocoque frame en carbon eenzijdige swingarm. Daarnaast is de Superleggera uitgerust met een carbon subframe, carbon kuipdelen en wielen.

De 1299 Superleggera is uitgerust met een desmodromische tweecilinder die goed is voor 215 PK bij 11000 toeren per minuut en 146,5 Nm bij 9000 toeren per minuut. Ook op electronisch gebied is de Superleggera uitgerust met de meest vooruitstrevende technologie, waaronder een 6-as Inertial Measurement Unit, die input geeft aan o.a. de Traction Control, Slide Control en Bosch bochten ABS systeem. Daarnaast krijgt de Superleggera ook een Launch Control systeem en een Engine Brake Control systeem, waarvan de laatste al bekend is van eerdere modellen. Ohlins tekent bij de Superleggera voor zowel de voor (FL936 USD 43mm) als achtervering (TTX36), waarbij beide volledig instelbaar zijn. De gewichtsbesparing ten opzichte van een Panigale R zijn respectievelijk 1,35 kg voor de voorvork en 0,5kg voor de schokbreker. De remmen komen van Brembo, waarbij voor twee M50 monobloc klauwen zijn gemonteerd in combinatie met twee 330mm schijven en een MCS 19.21 radiale rempomp. Door al deze gewichtsbesparing weegt de 1299 Superleggera droog slechts 156 kg (167 kg rijklaar).

Slechts 500 stuks zullen van deze 1299 Superleggera worden gemaakt. Deze 1299 Superleggera is voorzien van een compleet titanium Akrapovic race-uitlaat systeem, een race ruit, een vervangings kit voor kentekenplaathouder en spiegel afdekking, paddock stands voor beide wielen en een cover. Met de racekit krijgt de 1299 Superleggera nog eens 5 pk erbij, met een rijklaar gewicht van 162 kg.

Moto Hippo is officieel dealer van: Ducati, Yamaha en Moto Morini.

Naast deze Ducati 1299 Panigale Superleggera hebben wij ook:

- Een uitgebreide motor-kleding, helmen en accessoire collectie
- Ruime keus in motorfiets accessoires
- Motorfiets onderhoud en reparatie in onze modern uitgeruste werkplaats met geschoolde monteurs
- Motorfiets verhuur van de meest recente modellen
- Diverse financierings mogelijkheden
- Moto Hippo motorfiets verzekeringen




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Moto Hippo
Molenveld 7
Hippolytushoef
Plan de route
0227-591639
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
© 2000 - 2025 Motoroccasion