Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Welkom bij Motorplanet Almere
Deze motorfiets word je aangeboden door BOVAG Dealerbedrijf Motorplanet Almere, de Kawasaki dealer van Flevoland met meer dan 700m2 motorplezier! Naast nieuwe Kawasaki motoren hebben wij in onze showroom ook altijd een ruime selectie occasions met BOVAG garantie op voorraad. Daarnaast beschikken wij over een eigen werkplaats en een zeer uitgebreide kledingshop.
Motorplanet Almere is jouw Kawasaki dealer en Honda specialist voor de regio Emmeloord, Lelystad, Dronten, Almere, Hilversum, Laren, Blaricum. Nieuwsgierig geworden? Loop dan gerust eens bij ons binnen, je bent van harte welkom!
Geïnteresseerd in deze motor?
Bel voor meer informatie met 036-534 6886 of chat direct met ons via Whatsapp op 06-1420 2009
Inruil van je huidige motor, auto of boot is mogelijk en wij helpen je graag bij het vinden van een passende financiering.
Motorplanet Almere
Markerkant 15-18
1314 AX Almere
Tel: 036 – 534 68 86
Whatsapp: 06-14202009
E-mail: info@motorplanetalmere.nl
www.motorplanetalmere.nl
Openingstijden:
Dinsdag: 09.00 – 18.00
Woensdag: 09.00 – 18.00
Donderdag: 09.00 – 18.00
Vrijdag: 09.00 – 18.00
Zaterdag 09.00-17.00
Zondag & Maandag: Gesloten
Kijk voor ons complete aanbod op WWW.MOTORPLANET.NL
Opties en Accessoires: Puig Windscherm (smoke)
Zwarte rem/koppeling hendel
Yoshimura stuurgewichten
Val bescherming volledig
Akrapovic uitlaatsysteem
Ketting afstelsysteem
Tankpad sticker
Carbon frame cover
Korte kentekenplaathouder
Evotech kentekenverlichting
LSL blokbescherming
Radiator/oliekoeler cover
Samco koelerset (rood volledig)
Quickshifter
verschillende rijmodi pro
ABS
Dynamic damping control (DDC)
Dynamic traction control (DTC)
Dynamic pakket
Aluminium velgen
Handvat verwarming
Cruis control
Wheelie control
Launch control
Valdoppen
Onderhoudsboekjes bijgehouden
Alarm systeem
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 titanium kleppen per cilinder |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 13,0:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 199 pk / 146 kW bij 13,500 tpm |
Max. koppel | 113 Nm bij 10,500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak met rechte vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17,5 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar |
Vering achter | dubbelzijdige swingarm van diepgetrokken aluminium, continue instelbare in- en uitgaande demping |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.438 mm |
Lengte | 2,050 mm |
Breedte | 826 mm |
Hoogte | 1,140 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | 175,5 kg |
Leverbare kleuren | Blackstorm Metallic, Racingred Uni/ Lightwhite Uni, Lightwhite Uni/ Lupinblue Metallic/ Racingred Uni |
Beschrijving | Welkom op de nieuwe Planet Power.



Het debuut van de S 1000 RR vormde een revolutie in het supersport segment. Nu, zes jaar later, staat deze machine voor dezelfde uitdaging. De S 1000 RR voor modeljaar 2015 is doorontwikkeld; de ingenieurs van BMW Motorrad hebben de techniek, het design en de uitrusting opnieuw uitgevonden. Het resultaat: een echte Double-R en een supersportmachine voor op de weg. |
| Dealerschappen: AGM, KAWASAKI |
Alweer 12 jaar geleden opende Motorplanet haar deuren aan de Markerkant en is in de loop van de jaren uitgegroeid tot een vertrouwd aanspreek- en ontmoetingspunt.
Wij hebben ruim 700m2 motorplezier!!
Zo hebben wij een eigen werkplaats en kledingshop.
In de showroom vindt men naast de nieuwste Kawasaki modellen en diverse demo’s ook occasions van alle merken, welke met fabrieksgarantie of Bovaggarantie worden verkocht.
Ook informeren wij u graag over de mogelijkheden wanneer u zakelijk een motor wil aanschaffenof een financiering wil aanvragen. Ook helpen wij u graag met het verzekeren van uw motorfiets, het goed beveiligd achterlaten van uw motorfiets met bijvoorbeeld een GPS tracker of uw motor te verkopen met ons als tussenpersoon.
Bent u in de buurt? Wacht niet langer en loop eens binnen, de koffie staat altijd voor u klaar!
 | Almere, Flevoland |
 | 036-5346886 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken