Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In perfecte staat en compleet. Heeft ABS/ESA/RDC, cruise control, handvat verwarming, zadel verwarming, boardcomputer enz.
Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Biedingen via marktplaats-chat of zoiets als 'waar kan de motor voor weg' kunnen we helaas niet op reageren.- Wanneer het een BTW motor betreft is de prijs inclusief btw.
- Zaterdag 26 juli zijn we alleen op afspraak geopend. U kunt ons altijd bereiken op 06 54241945
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1170 cc |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | digitaal met dubbele ontsteking |
Vermogen | 110 pk / 81 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend. |
Versnellingsbak | 6klauwengeschakelde 6-versnellingsbak (overdrive) |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | stalen buisprofielen, aandrijflijn dragend |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 35 mm, centraal geplaatst veerbeen. Veeruitslag 120 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 135 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1485 mm |
Lengte | 2230 mm |
Breedte | 905 (incl. koffers 980) mm |
Hoogte | 1430 mm |
Zithoogte | 820/840 mm |
Drooggewicht | 229 (rijklaargewicht 259) kg |
Leverbare kleuren | Polar-metallic . Ostragrau-metallic.Thundergrey-metallic. Thundergrey-met. / titansilber-met. / granitgrau-metallic. |
Beschrijving | Eindeloos rijplezier. De R 1200 RT.

Touring van topklasse heeft voor boxerliefhebbers een eigen type-aanduiding: RT. En dat al langer dan 30 jaar. Vrijwel geen andere omschrijving is voor lange afstand rijders zo synoniem met de beste bescherming tegen weer en wind, optimale ergonomie, comfort en bedieningsgemak. En dat alles onverbrekelijk verbonden met een rijwielgedeelte dat met fabrieksopties als ASC en ESA II* nog steeds uniek is. Deze kenmerken leggen in het toursegment nieuwe, innovatieve maatstaven aan. En ook al kan de R 1200 RT zich met zijn nieuwe, dynamische design overal laten zien: alles aan

de R 1200 RT straalt uit dat deze machine gebouwd is voor duizenden kilometers - het liefst een één stuk.



Daarbij komt de fascinerende mix van motor-met-karakter en de dynamiek van een big bike. In de actuele versie is de soevereiniteit van de boxer nog verder verhoogd. De motor kreeg de dubbele bovenliggende nokkenassen van de HP2 Sport, die hier is gericht op een hoog koppel zonder afbreuk te doen aan de soepele draaieigenschappen. Dat leverde een maximum koppel van 120 Nm bij 6.000 tpm op bij een naar 81 kW (110 pk) gestegen vermogen. Vanuit de lagere toerentalregionen tot boven gemiddelde toerentallen is de toegenomen trekkracht goed voelbaar. Een regelbare klep in het uitlaatsysteem zorgt voor een ingetogen dynamische sound.



Op het gebied van comfort is het als optie leverbare nieuwe audiosysteem met het innovatieve bedieningsconcept Multi-Controller een grote stap vooruit: vrijwel alle aanwijzingen zijn nu met één bedieningselement te geven. Het beste want u kunt doen is even langskomen voor een proefrit. |
Bij Joop Hoekstra Motoren in Sneek kunt u terecht voor een jonge gebruikte motorfiets.
Wij zijn sterk in de vier grote Japanse merken: Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Maar ook andere fabrikanten zijn bij ons vertegenwoordigd.
Joop Hoekstra Motoren kenmerkt zich door een scherp in- en verkoopbeleid, waar u als klant volop van profiteert! Daarbij staan wij voor een eerlijk advies en 3-6 maanden garantie.
 | Scharnegoutum, Friesland |
 | 0515-785285 |
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets
te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW ,
die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide,
waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van SUZUKI