Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer nette en dealer onderhouden Bmw R 1200 Gs
Nieuw nederlands geleverd door Bmw Dealer Mofra te Rijen
Bouwjaar 2013
km stand 65224
Esa/Abs/Tcs
Cruise control
Banden zijn nagenoeg nieuw
Twee originele Vario zijkoffers deze zijn in grote te verstellen
Dtc Banden spanningscontrole
In hoogte vestelbaar windscherm
Bmw Garmin navigatie houder
In hoogte verstelbaar zadel
Handkappen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, centraal geplaatste balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling, dubbele ontsteking |
Vermogen | 125|92|7750 |
Max. koppel | 125|6500 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen, veerweg 190 mm |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar, veerweg 200 mm |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger radiale remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1507 |
Lengte | 2210 |
Breedte | 953 |
Hoogte | 1450 |
Zithoogte | 850/870 |
Drooggewicht | 238 (rijklaar) |
Leverbare kleuren | Alpinweiss uni, racing red uni, bluefire uni, thunder grey metallic |
Beschrijving | 25 jaar geleden heeft BMW Motorrad het allroadsegment geïntroduceerd en staat sindsdien soeverein aan de top. Om deze positie te behouden is het nu tijd geworden om nieuwe maatstaven te zetten met de BMW R 1200 GS. Geheel in de stijl van haar voorgangers is de R 1200 GS de optimale motorfiets voor on- en offroadgebruik. |
 | Ermelo, Gelderland |
 | 0653737243 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken