Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nog nette K 75 RT dit is een motor waar je nog vele jaren plezier van kan hebben hij loopt en rijd perfect voorzien van 2 zijkoffers en 22ltr topkoffer, valbeugels en brandstof en temperatuur meter.
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinders in-line, 4-takt |
Boring x slag | 67|70 |
Cilinder inhoud | 740 |
Comp. verhouding | 11:1 |
Kleppen | 2, DOHC |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 75|54.7|8.500 |
Max. koppel | 68|6.750 |
Koppeling | Droge enkele plaat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Drijfas |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | nee |
Frame | Stalen Twin spar |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | 285mm Dubbele schijf |
Remmen achter | 285mm Enkele schijf |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 130/90-17 |
Wielbasis | 1.516 |
Lengte | 2.220 |
Breedte | 900 |
Hoogte | 1.300 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 227 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
 | Rilland, Zeeland |
 | 0113-552298 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken