Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Opties en Accessoires: Adaptieve bochtverlichting, Audiosysteem ECE en voorbereiding incl., Bandenspanningcontrole (RDC), Bluetooth voorbereiding, Centraal vergrendelingsysteem, Diefstalalarmsysteem, Dynamic Traction Control (DTC), Electronic Suspension Adjustment (ESA), Motorsport Uitvoering, Uitrustingspakket Veiligheid, Voertuig informatie Nederlands, Windscherm sport
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde viertakt zescylinder |
Boring x slag | 72|67.5 |
Cilinder inhoud | 1649 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | vier per cylinder |
Brandstof toevoer | Electrische injectie, BMS-X management |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|118|7750 |
Max. koppel | 175|5250 |
Koppeling | natte meerplaten koppeling |
Versnellingsbak | zes versnellingen synchromesh |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | BMW Duolever |
Vering achter | BMW Monolever |
Remmen voor | dubbele remschijf 320 mm |
Remmen achter | enkele remschijf 320 mm |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2324 |
Breedte | 1000 |
Hoogte | 1440 |
Zithoogte | 815-835 |
Drooggewicht | 306 |
Leverbare kleuren | Light Grey metallic, Vermillion Red metallic |
Beschrijving | Gran Turismo. Het Grote Werk. Daarvoor moeten dynamiek, stijl en comfort goed in balans zijn. Dan pas worden lange afstanden unieke ontplooiings- mogelijkheden voor uzelf. De essentie van deze filosofie, het zuivere Gran Turismo gevoel, was een droom van BMW Motorrad. Met de nieuwe
BMW K 1600 GT is het werkelijkheid geworden.
De zescilinder lijnmotoren van BMW zijn ronduit legendarisch. Een succes dat compacter dan ooit op de BMW K 1600 GT is overgedragen. 1.649 cc, 118 kW (160 pk), en een maximum koppel van 175 Nm. Alleen de cijfers spreken al sterk tot de verbeelding. En de rijbeleving is nog veel indrukwekkender. De dwars ingebouwde krachtbron zorgt daarbij voor een ongekende dynamiek met bijzonder gecultiveerde motorkarakteristiek.
Als de rijder zin heeft in sportief rijden laat de motor zich ook vanuit de lagere toerentallen verleiden tot een tussensprint. En klimt op snelle trajecten moeiteloos door naar de hoogste versnelling. Al vanaf 1.500 toeren per minuur staat meer dan 70 procent van het maximum koppel ter beschikking.
Zo hoog zijn prestaties, zo handzaam zijn afmetingen. Een kleine 103 kilo en 555 mm breedte: niet eerder was een zescilinder met een dergelijke cilinderinhoud zo compact van formaat. Voor uitstekende handling-eigenschappen en betere dwarsligging. En voor een geheel nieuwe tourervaring.
Voor veel meer inzicht in het verloop van bochten beleeft in de BMW K 1600 GT een enorme innovatie voor motorfietsen zijn wereldpremière: de optionele adaptieve bochtverlichting. Die verhoogt niet alleen de exclusiviteit, maar vooral ook de actieve veiligheid van de machine. Zo is een toekomstvisie werkelijkheid geworden.
BMW K 1600 GT. UNSTOPPABLE TOUR. |
Het onderhoudsconcept van BMW.
BMW maakte al in 1982 een einde aan de starre onderhoudsintervallen en introduceerde het op de daadwerkelijke en individuele behoefte afgestemde onderhoud.
Tegenwoordig wordt de toestand van slijtagedelen en bedrijfsvloeistoffen naar gelang het model via sensoren en algoritmen en/of met behulp van parameters als afgelegd aantal kilometers of de persoonlijke rijstijl bepaald. Bij het starten van de motorfiets wordt u over de actuele onderhoudstoestand en het eerstvolgende onderhoud geïnformeerd - bijtijds.
Het voordeel daarvan is dat er alleen onderhoud wordt uitgevoerd als dat nodig is. Met de in Duitsland al operationele BMW TeleService kan de service behoefte zelfs al van te voren automatisch aan ons worden gemeld.
Diagnose van uw BMW.
De in de motorfiets geïntegreerde On Board Diagnose herkent eventuele storingen in elektrische en elektronische systemen in een vroeg stadium en slaat deze op in haar geheugen. Na diagnose levert dit computerondersteunde systeem snelle en exacte analyses van storingen. Bovendien staan wij in directe verbinding met de gespecialiseerde vakafdelingen van BMW. Daarmee is altijd een service kwaliteit van niveau gewaarborgd. Innovatief, snel en betrouwbaar.
 | Maastricht Airport, Limburg |
 | 043-3588080 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beïnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken