Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Na de introductie in 2016 zijn er weinig aanpassing gekomen. De updates bestaan feitelijk alleen uit een nieuwe ride-by-wire gasklep en een anti-hop koppeling, de ééncilinder levert hetzelfde vermogen en koppel als voorheen. Aan de chassiskant zijn er nieuwe, verstelbare hendels, LED-verlichting en een nieuw kleurdesign, veel had de R toch al niet nodig want het is gewoon een complete funbike.
Deze motor is geschikt voor het A2 rijbewijs!
Opties en Accessoires: Led daglicht
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 1-cilinder 4-taktmotor, 4 kleppen, 2 bovenliggende nokkenassen, dry sump-smering |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 313 cc |
Comp. verhouding | 10,6:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting, BMS-E2 |
Ontsteking | |
Vermogen | 34 pk / 25 kW bij 9,500 tpm |
Max. koppel | 28 Nm bij 7,500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | synchromesh 6 versnellingsbak, in motorblok geïntegreerd |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11 liter |
Topsnelheid | 145 km/u |
ABS | |
Frame | geschroefd stalen frame, meedragende motor, stalen buizen achterframe |
Vering voor | upside-down vork, diameter 41 mm |
Vering achter | dubbelzijdige swingarm bestaand uit stalen kokerprofiel, centrale gasdrukdemper, veervoorspanning traploos hydraulisch verstelbaar, uitgaande demping instelbaar |
Remmen voor | enkele remschijf, diameter 300 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen, radiaal geschroefd |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 240 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 110/70 R 17 |
Achterband | 150/60 R 17 |
Wielbasis | 1,374 mm |
Lengte | 1,988 mm |
Breedte | 896 mm |
Hoogte | 1,227 mm |
Zithoogte | 785 mm |
Drooggewicht | 158,5 kg |
Leverbare kleuren | Pearlwhite Metallic, Cosmicblack Uni, Stratoblue Metallic |
Beschrijving | Intens rijplezier.



De BMW G 310 R is de essentie van rijplezier. Gemaakt voor het leven in de stad en voor iedereen die houdt van motorrijden. Het is een wendbare, gemakkelijk te hanteren en sportieve machine. Groot of klein - met de BMW G 310 R is iedereen direct vertrouwd. Uit 313 cc haalt deze lichtgewicht al zijn kracht. En daarmee brengt de nieuwe machine zijn rijder veilig en betrouwbaar naar zijn werk, de volgende hotspot - of snel uit het stadsgewoel. De G 310 R is een echte BMW motorfiets - alleen met gereduceerde cilinderinhoud. Absolute kwaliteit, een hoogwaardige uitstraling en geavanceerde techniek zorgen samen voor intens rijplezier. |
Hét adres in Zeeland voor vakkundig onderhoud en reparatie van uw motorfiets.
In onze modern uitgeruste werkplaats worden motoren van alle leeftijden vakkundig onderhouden en gerepareerd. Naast onderhoud zijn we ook gespecialiseerd in het uitvoeren van schade / taxatie / herstel aan uw motorfiets.
Diagnose voeren wij uit middels de nieuwste apparatuur welke geschikt is voor alle merken motoren. Wij zijn SCM gecertificeerd alarm inbouwspecialist.
Qua specialisatie richten we ons steeds meer op het zelf vervaardigen of aanpassen van motoren en onderdelen.
Ook speciale wensen ivm een handicap of het ontwikkelen van een turbo geblazen motor of frame aanpassingen, verlengde achterbrug etc. is bij ons gewoon mogelijk. Laswerk zoals: RVS, Aluminium,Titanium behoort ook tot de mogelijkheden.
 |
Abco Motors |
|
Productweg 6
Vlissingen
Plan de route
|
 |
06-43577997
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken