Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer nette originele Bmw G 310 Gs hp
bouwjaar 2019
km stand 7428
kenteken 16-mp-df
abs
givi koffers
digitaal dashboard
abs on off schakelaar voor de onverharde wegen
kunstof carterplaat
hp collors
reserve sleutels
de set metseler banden zijn in goede staat 90%
geschikt voor a2 rijbewijs
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 1-cilinder 4-taktmotor, 4 kleppen, 2 bovenliggende nokkenassen, wet-sump-smering |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 313 cc |
Comp. verhouding | 10,6:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting BMS-E2 |
Ontsteking | |
Vermogen | 34 pk / 25 kW bij 9.500 tpm |
Max. koppel | 28 Nm bij 7.000 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte plaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | Synchromesh 6-versnellingsbak, in motorblok geïntegreerd |
Verhouding | |
Overbrenging | Eindloze Z-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11 liter |
Topsnelheid | 145 km/u |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe |
Vering voor | Upside-down vork, diameter 41 mm |
Vering achter | Dubbelzijdige swingarm van gegoten aluminium, monochock, instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Enkele remschijf, diameter 300 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauw |
Remmen achter | Enkele remschijf, diameter 240 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1.420 mm |
Lengte | 2.075 mm |
Breedte | 880 mm |
Hoogte | 1.230 mm |
Zithoogte | 85 mm |
Drooggewicht | 169.5 Rijklaar kg |
Leverbare kleuren | Racingred Uni, Pearlwhite Metallic, Cosmicblack Uni |
Beschrijving | Spontaan zijn. Routines doorbreken. Maak van het dagelijkse leven een persoonlijke ervaring. Elke dag begint het avontuur al voor de voordeur: maak het jouw avontuur met de BMW G 310 GS. Hij gidst je door de stadse jungle naar het platteland, zelfverzekerd en zorgeloos. Want met de G 310 GS hoeven de avonturen niet groots te zijn om onvergetelijk te zijn. Je hoeft ze alleen maar te beleven - elke dag. |
 | Ermelo, Gelderland |
 | 0653737243 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken