Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Akrapovic uitlaatdemper
- ABS
- ESA
- Middenbok
- Donker windscherm
- LED knipperlichten
- Osco kettingsmeersysteem
- Alarm (origineel)
- Handvatverwarming
- Gear-indicator
- Boordcomputer
MotoLeo heeft een ruim aanbod aan geselecteerde motorfietsten van alle merken van lage kilometerstanden. Wij rekenen géén afleveringskosten. Inruil van uw motorfiets of auto is mogelijk.
Gratis voorlopige dekking van 10 dagen op uw motorverzekering.
Wij bezorgen tegen een kleine vergoeding uw motor aan huis!
Opties en Accessoires: 12V aansluiting, ABS, Alarmsysteem, Alarmverlichting, Board computer, ESA, Gearindicator, Handvat verwarming, Middenbok, Traction controll, Windscherm
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistof gekoelde 2-cilinder 4-takt |
Boring x slag | 82 mm x 82 mm |
Cilinder inhoud | 798 cc |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met dubbele ontsteking |
Vermogen | 87 pk / 64 kW bij 8000 tpm |
Max. koppel | 86 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak, in motorblok geïntegreerd |
Verhouding | |
Overbrenging | rondlopende O-ringketting met schokdemping in de achterwielnaaf |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | optie |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | telescoopvork, veerpootdiameter 43 mm. Veeruitslag 125 mm. |
Vering achter | enkelzijdige aluminium swingarm, achteras met excenter instelbaar, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 125 mm. |
Remmen voor | Zwevende dubbele schijven 320 mm diameter |
Remmen achter | vaste enkele remschijf 265 mm diameter |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1520 mm |
Lengte | 2145 mm |
Breedte | 905 mm |
Hoogte | 1160 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 177 (rijklaargewicht 199) kg |
Leverbare kleuren | Wit, zwart, geel |
Beschrijving | Dit is onbetwist de meest markante roadstergeneratie sinds de BMW K 1300 R. Dat komt ongetwijfeld door zijn natuurlijk overwicht vanaf de eerste meters en zijn perfecte combinatie van puur rijplezier met geschiktheid voor dagelijks gebruik.



De model-update van de BMW F 800 R verleent deze roadster nieuwe aantrekkingskracht. De 800 cc tweecilinder heeft daarvoor ruim voldoende krachtreserves. En het masculine design en de minimalistische lijnen zorgen samen voor een krachtige, puristische uitstraling. De nieuwe, brede zijpanelen van de radiator, de witte knipperlichten en het in de kleur gespoten voorspatbord maken de roadster tot een machine waar iedereen graag op wil rijden. Het nieuwe windscherm sport - eveneens in de lakkleur - onderstreept de puristische looks.



De vertrouwde, ongekend zuinige, staande twin zorgt voor onnavolgbaar rijplezier. Een koppel van 86 Nm en een vermogen van maar liefst 87 pk zijn waarden waar in deze klasse niemand omheen kan. Vooral omdat de kracht in een absoluut lineair stijgend toerengebied beschikbaar is - dat betekent de hele rit ongekend rijplezier. En dat is een unieke eigenschap van de BMW F 800 R die ervaren motorrijders net zo waarderen als opstappers.



Zijn gewicht van slechts 177 kilo en de combinatie van perfecte ergonomie, harmonieuze proporties en moeiteloze handling maken de nieuwe BMW F 800 R tot een compromisloze machine. En wie wil daar nu niet graag op rijden?

 |
MotoLeo is een familiebedrijf van Peter en Leo Schloesser, gevestigd in Limburg, waar service en kwaliteit hoog in het vaandel staan. Doordat wij gebruik maken van de nieuwste technieken en onze ervaring van ruim 30 jaar geven wij u de garantie dat uw motor bij ons in goede handen is.
KWALITEITS-OCCASIONS
Wij bieden u een snel wisselende voorraad occasions aan tegen scherpe prijzen. Doordat wij onze motoren inkopen van diverse dealermaatschappijen zijn onze occasions van hoge kwaliteit.
 | Hoensbroek, Limburg |
 | 045-2031039 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken