Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De Leoncino 800 Trail combineert met succes de vormen van traditionele "scramblers" met de stijl en technologie van moderne motoren. Klassiek, maar dan in een modern jasje gestoken. Door een reeks technische en esthetische veranderingen is de Trail bovendien niet vies van een stukje onverhard. Deze moderne klassieker is sportief en dynamisch en deelt verschillende stijlkenmerken met zijn zus, de Leoncino 800.
Om het offroad karakter van de motor te benadrukken is deze Benelli voorzien van tubeless spaakvelgen in de populaire crossover maten van 19 inch aan de voorzijde en 17 inch aan de achterzijde. Uit de fabriek wordt de Trail geleverd met Pirelli Scorpion Rally SRT’s.
In het oog springt het opvallende uitlaatsysteem welke bijdraagt aan het unieke design van de motor en trakteert op een mooi diep geluid.
Leoncino 800 Trail onderscheidt zich door verfijnde stijlelementen zoals de hoge koplampkuip die zich recht boven de full-LED koplamp bevindt, met de bekende DRL boog uit de Leoncino-serie. De nieuwe dubbele uitlaat is speciaal voor de Trail-versie ontwikkeld, evenals de kentekenplaathouder en het hitteschild aan de zijkant, die ook de offroad-inclinatie van dit model naar voren brengen.
De uitgehouwen lijnen van de stalen tank komen overeen met de Leoncino 800; ontworpen om de dynamiek van deze motorfiets naar voren te brengen. Het zadel garandeert groot comfort, zelfs op de zwaarste terreinen.
Op het spatbord springt het onmiskenbare symbool van de Leoncino serie in het oog: De leeuw.
Al onze prijzen zijn inclusief afleverkosten, rijklaarmaak kosten, kenteken kosten en tennaamstellingskosten.
Zie laatste fotos voor meer kleuren.
Wim en Kevin Zielman
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde paralleltwin, viertakt, vier kleppen per cilinder, dubbele bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 88 mm x 88 mm |
Cilinder inhoud | 754 cc |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische brandstofinjectie met gasklephuis van 37 mm ø |
Ontsteking | Delphi MT05 |
Vermogen | 76 pk / 56 kW bij tpm |
Max. koppel | 67 Nm bij 6500 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | ALS stalen trellis frame |
Vering voor | upside-down vork, diameter 50 mm |
Vering achter | Swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning en demping |
Remmen voor | Twee semi-zwevende schijven ø320 met radiale 4-zuiger remklauw en ABS |
Remmen achter | Enkele schijf ø 260, remklauw met enkele zuiger, ABS |
Voorband | 120/70/17 |
Achterband | 180/55/17 |
Wielbasis | 1480 mm |
Lengte | |
Breedte | 877 mm |
Hoogte | 1120 mm |
Zithoogte | 834 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: ROYAL ENFIELD, BENELLI |
Geachte Motorrijder.
Met een geheel nieuw professioneel uitgeruste werkplaats van 100 vierkante meter en een zeer uitgebreide showroom van 300 vierkante meter staan wij volledig voor u klaar.
Bij Motor Service Hoofddorp begrijpen wij als geen ander dat plezierig motorrijden samengaat met een exclusieve motor die voor u volledig voldoet aan al uw wensen en behoeften.
Wij verzorgen dit geheel voor u, op uw specifieke wensen.
Wij zijn namelijk zelf liefhebber, ons bedrijf is uit passie geboren.
 | Hoofddorp, Zuid-Holland |
 | 023-5830335 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken