Nieuwsbrief:

VBM Motoren

Alle motoren van VBM Motoren
95 motoren gevonden
HONDA FJS 400 SILVERWING
HONDA FJS 400 SILVERWING
€ 3.745,- p/mnd klik hier
2007, 18828 Km
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER C-ABS
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER C-ABS
€ 9.295,- p/mnd klik hier
2012, 35855 Km
SUZUKI GSF 650 SA ABS
SUZUKI GSF 650 SA ABS
€ 4.395,- p/mnd klik hier
2008, 18216 Km
KAWASAKI ER 6 F ABS
KAWASAKI ER 6 F ABS
€ 4.495,- p/mnd klik hier
2009, 43136 Km
SUZUKI GSR 750
SUZUKI GSR 750
€ 6.495,- p/mnd klik hier
2014, 28906 Km
KAWASAKI ER 6 N ABS
KAWASAKI ER 6 N ABS
€ 5.945,- p/mnd klik hier
2016, 17447 Km
SUZUKI AN 400 BURGMAN ABS
SUZUKI AN 400 BURGMAN ABS
€ 4.295,- p/mnd klik hier
2015, 43548 Km
SUZUKI SV 650 XA
SUZUKI SV 650 XA
€ 6.445,- p/mnd klik hier
2017, 821 Km
BMW R 850 R
BMW R 850 R
€ 2.995,- p/mnd klik hier
1996, 67604 Km
HONDA CBR 500 R ABS
HONDA CBR 500 R ABS
€ 6.295,- p/mnd klik hier
2013, 14119 Km
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 6.595,- p/mnd klik hier
2020, 24115 Km
HONDA VFR 1200 F DCT C-ABS
HONDA VFR 1200 F DCT C-ABS
€ 7.995,- p/mnd klik hier
2010, 31603 Km
HONDA CB 600 F HORNET C-ABS
HONDA CB 600 F HORNET C-ABS
€ 5.495,- p/mnd klik hier
2012, 40941 Km
YAMAHA MT 125
YAMAHA MT 125
€ 4.595,- p/mnd klik hier
2014, 18665 Km
BMW F 800 GS
BMW F 800 GS
€ 9.295,- p/mnd klik hier
2015, 29168 Km
BMW F 800 GS
BMW F 800 GS
€ 7.495,- p/mnd klik hier
2011, 46061 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM XL 1200 C
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM XL 1200 C
€ 10.445,- p/mnd klik hier
2011, 21517 Km
SUZUKI VZ 800 MARAUDER LC
SUZUKI VZ 800 MARAUDER LC
€ 5.995,- p/mnd klik hier
2005, 12917 Mls
SUZUKI V-STROM DL 1000
SUZUKI V-STROM DL 1000
€ 4.995,- p/mnd klik hier
2004, 30548 Km
SUZUKI SV 650 N ABS
SUZUKI SV 650 N ABS
€ 6.295,- p/mnd klik hier
2020, 28960 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion