Nieuwsbrief:

Paashuis Motoren


Paashuis Motoren
Lichtenvoorde
Routebeschrijving
www.paashuis.nl
0544-379181
Dealer van:Lid BOVAG

HUSABERG, KTM


Alle motoren van Paashuis Motoren
24 motoren gevonden
KTM SX-E3
KTM SX-E3
€ 2.650,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 450 EXC F
KTM 450 EXC F
€ 8.500,- p/mnd klik hier
2020, 5893 Km
Merkdealer
SUZUKI SV 650
SUZUKI SV 650
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2022, 15447 Km
KTM 450 SX F
KTM 450 SX F
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2019, 55 Km
Merkdealer
BMW R 75/6
BMW R 75/6
€ 4.250,- p/mnd klik hier
1976, 87996 Km
KTM 790 ADVENTURE
KTM 790 ADVENTURE
€ 13.170,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
Merkdealer
KTM 450 EXC F
KTM 450 EXC F
€ 8.250,- p/mnd klik hier
2020, 8149 Km
Merkdealer
KTM 450 EXC F
KTM 450 EXC F
€ 9.380,- p/mnd klik hier
2022, 2224 Km
Merkdealer
KTM 500 EXC F SIX DAYS
KTM 500 EXC F SIX DAYS
€ 6.980,- p/mnd klik hier
2017, 11313 Km
Merkdealer
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 6.150,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
Merkdealer
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 7.550,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 350 EXC F
KTM 350 EXC F
€ 8.600,- p/mnd klik hier
2021, 4661 Km
Merkdealer
KTM 390 ADVENTURE
KTM 390 ADVENTURE
€ 7.180,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
Merkdealer
KTM 450 SX F
KTM 450 SX F
€ 9.998,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
Merkdealer
KTM 390 ADVENTURE
KTM 390 ADVENTURE
€ 7.180,- p/mnd klik hier
2023, 0 Km
Merkdealer
KTM 125 SX
KTM 125 SX
€ 9.250,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA WR 450 F
YAMAHA WR 450 F
€ 3.980,- p/mnd klik hier
2010, 8242 Km
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 6.280,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 690 SMC R
KTM 690 SMC R
€ 10.900,- p/mnd klik hier
2022, 8179 Km
Merkdealer
KTM 500 EXC
KTM 500 EXC
€ 8.800,- p/mnd klik hier
2020, 3946 Km
Merkdealer
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BOOM
© 2000 - 2024 Motoroccasion