Nieuwsbrief:

Motorhuis Brabant

WELKOM BIJ MOTORHUIS BRABANT De mooiste motoren en de scherpste prijzen vindt u bij Motorhuis Brabant. Onze showroom met een uitgebreide selectie van jonge gebruikte motoren is in Tilburg Noord te vinden. Daarnaast kunt u ook ons volledig assortiment op deze website bekijken.
Alle motoren van Motorhuis Brabant
80 motoren gevonden
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 19.500,- p/mnd klik hier
2019, 31487 Km
BMW K 1600 B
BMW K 1600 B
€ 20.450,- € 20.950,- p/mnd klik hier
2019, 14785 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 16.450,- € 17.000,- p/mnd klik hier
2016, 28613 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 6.900,- € 7.250,- p/mnd klik hier
2017, 25417 Km
BMW R 1200 GS ABS-ASC-ESA
BMW R 1200 GS ABS-ASC-ESA
€ 11.450,- € 11.950,- p/mnd klik hier
2015, 58996 Km
BMW R 1200 GS LC
BMW R 1200 GS LC
€ 11.750,- € 12.250,- p/mnd klik hier
2014, 45993 Km
BMW R 1200 GS TRIPLE BLACK EDITION
BMW R 1200 GS TRIPLE BLACK EDITION
€ 13.750,- € 14.500,- p/mnd klik hier
2015, 48978 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER IRON 883
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER IRON 883
€ 9.400,- € 9.750,- p/mnd klik hier
2015, 16675 Km
HONDA CMX 500 REBEL
HONDA CMX 500 REBEL
€ 5.600,- € 5.950,- p/mnd klik hier
2018, 18873 Km
HONDA GL 1800 GOLDWING BAGGER
HONDA GL 1800 GOLDWING BAGGER
€ 15.500,- € 15.950,- p/mnd klik hier
2014, 24255 Km
KAWASAKI W800 SPECIAL EDITION
KAWASAKI W800 SPECIAL EDITION
€ 6.500,- € 6.950,- p/mnd klik hier
2012, 19079 Km
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R
€ 14.500,- € 15.000,- p/mnd klik hier
2020, 32844 Km
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
€ 13.500,- € 13.950,- p/mnd klik hier
2017, 23797 Km
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 1290 SUPER DUKE GT
€ 13.500,- € 13.950,- p/mnd klik hier
2019, 16881 Km
KTM 790 ADVENTURE
KTM 790 ADVENTURE
€ 10.450,- € 11.000,- p/mnd klik hier
2021, 8261 Km
TRIUMPH TIGER 900 GT
TRIUMPH TIGER 900 GT
€ 13.950,- € 14.750,- p/mnd klik hier
2020, 25523 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050
€ 8.250,- € 8.750,- p/mnd klik hier
2015, 24297 Km
SUZUKI GSX-S 1000 F ABS
SUZUKI GSX-S 1000 F ABS
€ 8.000,- € 8.250,- p/mnd klik hier
2015, 23164 Km
BMW R 1200 R
BMW R 1200 R
€ 12.250,- € 12.950,- p/mnd klik hier
2018, 25095 Km
BUELL 1125 R
BUELL 1125 R
€ 6.999,- € 7.500,- p/mnd klik hier
2011, 3150 Km
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion